15 Ağustos 2024 Perşembe

Takım Lideri Kod Yazmayı Mı Unuttu?

     S.A. Arkadaşlar,

    İddialı bir başlık ile giriş yapıyorum, amacım iddialı giriş yapmak değil aslında ama son dönemlerde rahatsız olduğum bir konuyu ele almak istiyorum. Bu pencereden böyle görünen bir şey karşıdan farklı görünebilir o yüzden her zamanki gibi yorumlarınızı bekleriz. Hazırsak başlayalım.

    Son dönemlerde takım liderliği pozisyonunda çalışıyorum. Aslında bu title'lere çok takılmıyorum, ben her zaman ne iş yapıyorsam aynısını yapmaya gayret ediyorum, ama bazen bu başlıklarla birlikte farklı sorumluluklar da geliyor. Özellikle de bol bol toplantılar ve bu toplantıların fazlalığı sebebiyle koda ayrılan vaktin düşmesi bunun galiba en net sonucu ...

    Her işin, her konunun avantaj ve dezavantajları var. Bu işin de böyle. Özellikle teknik tarafta ısrarla kalmak istediğinizde kendinize "dokunulmaz vakitler" ayırarak yapacağınız işe odaklanmanızı sağlayabilirsiniz. Aksi halde günlük koşuşturmaca içinde çoğu zaman ara vermeyi unuttuğunuz günler çok uzak değil, özellikle de remote çalışıyorsanız "hani şu evde yatıldığı düşünülen remote, neyse..."

    Teknik tarafta kalmak kısmı sadece kafanı önüne koyup kod yazmak mıdır? Yoksa saatlerce pair olarak çalışmak da buna girer veya yapılan kod review'ler ya da tasarlanan sistemler ve alınan kararlar... Ya canlıdan çıkan problemler, müşteriden gelen talepler... Liste uzar gider de bu konuyu buna indirgemek ne kadar doğru, doğru olsa bile haklılık payı var mı?

    Peki ben bu konuya neden biraz içerlendim kısmına gelirsek, son dönemlerde bazen karşılaştığım sanki bu görevi yürütünce artık kod yazamıyormuş gibi davranılması... Teknik olmayan insanlardan bunu duyunca hadi neyse diyorum da teknik insanlardan gelince buna daha bir içerleniyor insan...

    Bu işi yapan kişi zaten belirli bir bilgi seviyesine geldikten sonra bu işi yapabiliyor. Her ne kadar eskisi kadar IDE ile haşır neşir olmasa da bu bilgi birikimi hemen öyle giden bir şey midir? Elin belki kısmen soğumasını dahi anlarım ama bu kod özürlüsü gibi davranma kısmı maalesef çok üzücü, ki çoğu takım liderinden hem üzerindeki "taskları" ilerletmesi hem de takımına yardımcı olması beklenir. Buna rağmen bu tarz önyargılarla karşı karşıya kalınca böyle içimi dökesim geldi vesselam...

    Yazıyı aşağıdaki hadis-i şerif ile bitirelim

❝Tökezlemeyen, halîm (akıllı) olmaz; tecrübe edinmeyen, hakîm olmaz.❞                                                                                                                     [ Hadis-i Şerif | Tirmizî, Birr, 86]    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder