5 Aralık 2014 Cuma

Anti Virüs Programlarının Karşılaştırılması



Test yapılırken %40 Koruma + %30 Performans + %30 Editor görüşleri (!) baz alınmış.[1]
NOT: burada symantic hiç yer bile almamaktadır. Zaten başkan yardımcısının yaptığı son açıklama da kendilerinin artık nerdeyse pes etme aşmasına geldiğini belirmekte.
Bu tabloyu şöyle bir gözden geçirdim de avast ücretsiz olmasına diğer ücretli rakipleriyle baş edebilecek korumayı sağlamaktadır, fakat iş performansa geldiğinde bu konuda orta bir performans gösterdiğini görüyoruz. Eğer önceliğimiz tam koruma ise GDATA bu konuda en iyi görünüyor ama performansı oldukça düşük gözüküyor. Editörlerin performansını ihmal edersek eset hem korumasıyla hem performansıyla en iyilerden gözüküyor. Şuan için ideal bile sayılabilir. Fakat araştırmalarımıza devam ediyoruz. Bu sonuçlar 2013 yılına aittir. Ve son olarak şöyle küçük bir not da ekleyecek olursak

En güçlü anti virüs : G-Data
En hızlı (performans) anti virüs : ESET
En kapsamlı ücretsiz Anti virüs : Avast!
Geleceği en parlak anti virüs : Baidu

Yılın hayal kırıklığı: Microsoft SE[1]



       İnternetten şöyle bir de araştırma yaptım, burada sitenin kendince kullanmış olduğu bir puanlama sistemi ile smart rating demişler bu puanlama sistemi ile kasper açık ara önde olduğu gözüküyor ama bu 2015 sürümü, ardından eset geliyor, fakat kullanıcı memnuniyetine baktığımızda 5.0 ile avast ve eset ilk sırayı alıyor, burada kasper ise 4.1 ile biraz soru işaretlerine yol açıyor açıkçası. Dediğim gibi sadece kasper 2015 diğerleri 2014.

            Ücretlerini karşılaştıracak olursak fiyatlar arasında çok bir fark ama en ucuzu eset bu sayede yine öne geçmeyi başarıyor eset. Esetin çok çok avantajlı olduğu bir kısım her sisteme kurulabilmesi ve burada çalışan birçok çalışanımız ben biliyorum k mac Linux kullanıyor ve tüm işletim sistemlerine uyum sağlayan eset var. Eset yazılımdaki Java bu konuda J



        Burada barındırdıkları/barındırmadıkları özellikler listelenmiştir. Yine kendimizce ayrıntılı bir göz geçirmek istersek;
1. kasper                 2.avg free           3.eset              4.norton          5.avast Premier
Şimdi kendi incelememize geçebiliriz. Burada da gördüğümüz üzere eset rakiplerinden daha fazla özellik barındırıyor. Ör kasperde dosya şifrelememe ve dosya parçalama özelliği bulunmamaktadır. Norton ve avast bu konuda diğer rakiplerinden çok geride kalırken avg kasper ve eset birbirine yakın özellikler barındırmaktadır.


Şimdi bizim için en önemli konuya geliyoruz . Korumaya:
Burada eset çok geride kalıyor. Güvenlik duvarı, mail koruması , keylogerler , spam gibi özelliklerinin çoğunu barındırmamaktadır. Burada kasper mükemmel bir performans sağlıyor 2015 sürümüyle . Bir anda ibre kasper’e yöneldi sanki . Bizim için en önemli şey koruma olduğunu göz önüne alırsak kasper gerçekten bu konuda çok iyi görünüyor
Şimdi gelirsek telefon korumasına zaten yukarıda söylemiştik burada avg ve avast ön plana çıkıyor.
Şimdi ise kullanıcıya sağladığı destekleri karşılaştıralım. Kasper ve eset tutorial özellikleriyle öne çıkıyorlar
Malware engelleme konusunda kasper %95 avg %97 eset %89 performans gösteriyor ama kasper blokladıklarını silme özelliği barındırmıyor
Burada son cümle Eset ile Kasper baş başa görünse de güvenlik açısından kasper daha önde fakat barındırdığı özellikler ile eset daha önde . Burada önemli olan başta dediğimiz gibi kullanıcının ne beklediği .



Şimdi ise başka bir araştırma olan http://www.volkankey.com/2014-un-en-iyi-antivirus-programlari/ sitesinden bir makale , kendi tecrübe ve düşüncelerini aldığı güzel bir çalışma bir de ona yer verelim. Kendi denemiş olduğu anti virüs 2014leri karşılaştırmış , böylesine güzel bir çalışma için biz de kendisine teşekkür ederiz.
Siyah yazılı kısımlar ise benim fikrim, yeşil renkli yerler siteden alıntı
8. Avast! Anti Virüs : Oldum olası zor durumlar dışında kullanmaktan hiç haz almadığım bir anti virüs yazılımı. USB bellek virüslerine karşı kendisi oldukça ilgisiz. Tarama hızı bana göre iyi değil ve kimi zaman virüs içermese de kötü yazılım gibi davranabiliyor. Yıllık ücretsiz olarak bir form doldurmanız karşılığında (mailinize sürekli reklam mailleri gelebilir bu nedenle) programı ücretsiz olarak sunabiliyor.[3]
Ben de çok önceleri kullanıyordum avast, yukarıda yazılanlara katılmakla birlikte son yıllarda çıtasını yükselttiğini ve beğenen insanlar olduğu gördüm.

7.G Data Anti Virüs : Bilişim fuarında ücretsiz olarak dağıtılmıştı. Ben de merak ettiğimden denemek istedim. İşin açıkçası anti virüs program ara yüzü insana güven vermiyor. Oldukça hafif yani sisteme pek yük bindirmeyen bir yazılım olarak görünse de işini iyi yapan bir yazılım görüntüsü vermedi bana. Ara yüzün aşırı basit olması, önemli bölümlerin dikkat çekecek ölçüde kullanıcıya gösterilmemesi gibi nedenler böyle düşünmeme sebep oldu. .[3]
Biz de yukarıda bu programın en iyi güvenlik sağlayıcı fakat performans olarak  orta seviyeli olduğunu söylemiştik.
6.AVG Anti Virüs : Avast ın bir başka versiyonu diyebiliriz. Ara yüzü farklı olsa da virüs tespit etmede ve temizlemede çok başarılı sayılmaz. Zaten daha sonra kurduğum anti virüsler bu yazılımın yakalayamadığı onlarca zararlı yazılım tespit etti. Dolayısıyla çok da güvenilemeyecek bir yazılım kendisi. .[3]
5.F-Secure Anti Virüs : En eski dostlarımdan F-Prot tan sonra kullanmak için tereddüt ettiğim anti virüs yazılımı. Çünkü F-Prot bazı virüslü dosyaları temizlerken kullanılamaz hale getiriyordu. Neyse aklımda soru işaretleriyle programı kurdum ama korktuğum başıma gelmedi. F-Secure programı kendini günümüze adapte etmiş. Sahte web sitelerine karşı korumada yetersiz ama sistemi çok fazla yormadan çalışıyor. .[3]
4.Norton Anti Virüs : Anti virüs dünyasının babasıdır kendisi. Ama daha önceki yıllarda çıkardığı sürümlerindeki bilgisayarı kağnı haline getirmesi sebebiyle kullanıcılar uzaklaşmıştı. 2 ay önce yeniden test etme şansım oldu. Artık sistemi sömürmüyor eskisi gibi ama disk taraması yıllar sürecek gibi hissettiriyor. .[3]
Benim söyleyeceğimi de söylemiş arkadaş , norton iyi ama çok çok hantal gibi yorumlara sık rastlamıştım farklı ortamda , o nedenle çok tercih edilmiyordu.
3.Kaspersky Anti Virüs : Geçtiğimiz son 2-3 yıla kadar favorimdi. Ama ücretleme konusunda biraz abarttı. Yani anti virüsler içinde en fazla ücret talep eden yazılım firması oldu. oldukça başarılı bir anti virüs olmasına rağmen fiyatı kullanıcıları kendisinden uzaklaştırdı. .[3]
Yaptığımız araştırmalarda performanstan memnun olduğumuz , özellikle 2015 yılındaki sürümünde kendini daha da geliştirmiş olan yazılımıdır Ücretle ilgili bir sıkıntımız olmayacağını düşünerekten üzerinde iyi düşünmemiz gerek bir anti virüs olduğunu düşünüyorum.

2.Eset Smart Security Anti Virüs: Sistemi yormadan çalışan, oldukça hafif ve hızlı aynı zamanda da her zaman tetikte bir anti virüs yazılımı kendisi. Yıllarca bilgisayarımı korudu sağ olsun. Anti virüs programları arasında en çok tercih edilen yazılımlardan. Oldukça başarılı ancak az sonra okuyacağınız anti virüs yazılımına göre virüs yakalama ve temizleme skorlarında biraz geride. .[3]
Açıkçasını söylemek gerekirse benim de favorim eset’tir. Eset özellikle 5 ile çok iyi bir çıkış yakalayıp daha sonra 6-7 ve en son 8 ile kendini geliştirmeye devam ediyor.

1.Bit Defender Anti Virüs : Bit defender programı için ise söylenenler azmış diyorum. Çünkü yüklemeden önce 2014 ün en iyi anti virüslerinden şeklinde lanse ediliyordu. Nedense reklamı yapılan şeylere karşı antipatim var ama deneyince gördüm ki gerçekten 1.liği hak ediyormuş. Kullanıcı ara yüzünün basit olması, ücretinin diğerlerine göre makul olması ve sistemi kasmaması en iyi artılarından. Ancak benim web siteme giriş yaparken Bit defender ın neden sitemle ilgili uyarı verdiğini çözemedim. Kara listeye almış beni, olsun yiğidi öldür hakkını ver.  [3]

Sonuç: Her bir anti virüsün iyi olduğu alanlar vardır. Önemli olan önceliğimizin ne olduğudur. Genel itibariyle bu konuda eset ve kasper öne çıkıyor diye düşünüyorum. Umarım yararlı bir yazı olmuştur




KANKAKÇA



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder