8 Mayıs 2019 Çarşamba

.NET Core Win Form

      S.a. Arkadaşlar,
     Bugünkü yazım aslında redis ve windows memory cache hakkında olacaktı, fakat yeni bir proje oluştururken daha önce olmayan bir şeyi fark ettim :) Tabi bunu fark etmemin sebebi visual studio 2019 kullanıyor olmam (2017 sürümünde 15.8 sonrasında da mevcut). 

   Ufak bir araştırma yaptığımda bu yazının yazılmasına vesile olan bu siteye denk geldim. Windows form projeleri artık .net core ile kullanılmaktadır. Microsoft, core işini her gün daha da ciddiye aldığının bir göstergesi de bu olsa gerek. Bu güncelleme için ayrıca .net core 3.0 preview 3.0 de yüklü olmalı. Bende ise preview 4.0 mevcut. Açıkçası bu özelliği gördüğümde beni heyecanlandırdı. Çünkü gelen bazı yeniliklere daha önceden göz atamama rağmen bu güncellemeye denk gelmemiştim. Projeyi .net core form olarak açıp projeyi derlediğimde her hangi bir problem ile karşılaşmadım. Klasik görünümdeki form ekranı ile karşılaştım, fakat “merhaba .net core” gibi bir yazı ile vardı. Her hangi bir değişiklik yapmak istediğimde asıl problemin burada ortaya çıktığını fark ettim. Çünkü şuan için maalesef bir dizayn ekranı yok. Başta projeyi biraz didikledim acaba ben mi bulamıyorum diye, fakat daha sonra küçük bir araştırma yaptığımda buradaki yazıya denk geldim. Altlara doğru indiğimde dizayn kısmının şuan için olmadığını fakat dizayn kısmındaki kodların yapıştırıldığı taktirde çalışacağını söylemişler. (Bunun daha iyi çözümü ise dizayn ile ilgili çözümleri yine visual studio üzerinden yapmak, fakat diğer değişikleri studio code üzerinden geliştirmeye devam etmek.) Ben de geliştirmekte olduğum projenin dizayn kodlarını yeni core projesine yapıştırdım ve direkt çalıştı. Her hangi bir problemle karşılaşmadım. Tüm bunlar güzel fakat bunu kullanmak için maalesef hala erken. Her yapacağın tasarımsal değişikliği eski sürümden yapıp gelip buraya kodu yapıştırmayı kimse yapmaz diye düşünüyorum, (bahsettiğim trick de buna dahil) özellikle de geliştirme aşamasında. Belki geliştirmesi tamamlanmış ya da olgunluğa erişmiş programlarda olabilir. Ama şuan ki sürümlerin hala preview olduğunu göz önüne alırsak belki de kararlı sürümü ile bunu da görebiliriz.

       Tabi ki bunun aciliyeti nedir ? Kimler ne kadar kullanıyor. Bu soruların cevapları önemli. Çünkü sizlerin de bildiği gibi artık masaüstü programlama popülaritesini yitireli çok oldu. Ama son dönemlerdeki electon.js ile her yere desktop uygulama yapmak belki de microsoft’u harekete geçirmiştir.

     Bunlar tabi ki benim düşüncem, ama her şeye rağmen güzel bir gelişme. Bunu böyle düşünmemin sebebi özellikle microsoft’un blazora yönelik çalışmaları olarak görüyorum. Sanki ortalığı tamamen javascript teknolojilerine bırakmak istemiyor bunun için de geliştirmeler yapmaya devam edecektir diye düşünüyorum.

      Bu heyecanımı sizle paylaşmak istedim. Gelişmeleri hep birlikte takip etmeye devam ediyor olacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder