18 Eylül 2018 Salı

Canlı Destek Entegrasyonu (MVC)

     S.a. Arkadaşlar,
     Üzerinde çalıştığım proje için canlı destek ihtiyacı doğdu. Bu yüzden ben de bir ön araştırma yaptım. İlk başlarda farklı bir kaç araç buldum. Bunlardan bazıları tawk, ondestek, zopim oldu. Bu araçların 3ü de güzel olan araçlar fakat uğraşılması gerekebilir. Biraz daha araştırdığımda bu iş için SingnalR diye gerçek zamanlı uygulamalar geliştirmek için kullanılan bir framework olduğunu öğrendim. Araştırmaya devam ettiğimde Github'dan bununla ilgili güzel bir proje buldum  ve o proje üzerinden devam etmek istiyorum.
      Öncelikle isterseniz bu projeyi nuget üzerinden de Install-package lcsk diyerek indirebilirsiniz. Bununla birlikte singalR de iniyor. Eğer konsolu incelerseniz zaten bunu göreceksiniz. Nugetten işlemi tamamladığınızda ana dizine LCSK adında bir klasör oluşturuyor. (Tabi bu işlemleri github'daki projeyi indirip manuel olarak da yapabilirsiniz. ). Burada dikkat edilmesi gereken şey , kullanacağınız sayfada script kütüphanelerinin yollarının doğru olmasına dikkat etmenizdir. Özellikle nugetten indirilirken bunu düzeltmeniz gerekebilir. Benim projemdeki hali bu şekildedir.

    <script src="~/LCSK/assets/js/jquery.signalR-2.1.1.min.js" type="text/javascript"></script>
    <script src="/signalr/hubs" type="text/javascript"></script>
    <script src="~/LCSK/chat.js" type="text/javascript"></script>

      Diğer dikkat edilmesi gerek husus ise , eğer kendi projenize entegre ediyorsanız startup.cs dosyanız mevcut olacaktır. O yüzden app.MapSignalR() satırını kendi dosyanıza yapıştırıp nugetten gelen startup.cs'yi silmeniz gerekmektedir.

public void Configuration(IAppBuilder app)
{
    app.MapSignalR();
}

       Bu işlemleri yaptıktan sonra script kodunu hangi sayfanıza yapıştırdıysanız oraya gidin ve sağ aşağıda canlı destek ekranının geldiğini göreceksiniz. localhost.../lcsk/install.html ekranından admin ve temsilci şifrelerinizi kaydetmeniz gerekmektedir. Bu işlemi de yaptıysanız artık destek veren ekrana gidebilirsiniz. Oraya da localhost.../lcsk/agent.html şeklinde gidebilirsiniz. Giriş yaptığınız anda canlı destekteki mail gönder ekranı anında filanca kişi sizi bekliyor diye karşı tarafa söylüyor. Eğer çevrim dışı iseniz o zaman da size mail göndermelerini sağlıyor. Onu da sağ üst köşeden ayarlayabiliyorsunuz. Bu arada destek verecek kişi olarak farklı bir sekme açmayı da lütfen unutmayın.

     Kısa ama güzel bir yazı olduğunu düşünüyorum. Umarım faydalı olur. Hoşça kalın.

Kaynakça
Github Linki
Youtube Linki

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder