Bugünkü
konumuz serizilation yani serileştirme olacak. Peki nedir serileştirme diye
kısaca söyleyecek olursak bir andaki durumu kaydetme , daha sonra da kayıtlı olan durumu çekme işlemine diyoruz. Serileştirme özellikle network ve persistance işlemlerinde sıkça kullanılır. Serileştirmeyi kullanabilmemiz için implements Serializable . yazmamız gerek. Buradan
anlayacağımıza göre serileştirme interface/ara birimdir. Şimdi konuyu daha iyi
anlayabilmek için kod üzerinden devam edelim.
class Dog implements Serializable {
String
name = "Karabas";
}
public class SerializeDog {
public static void main(String[] args)
throws IOException,
ClassNotFoundException {
Dog dog = new
Dog();//dog objesi oluşturuyoruz
FileOutputStream
fos = new FileOutputStream("dog.serial");
//dog.serial diye
kaydediyoruz,farklı bir şey de olabilir
ObjectOutputStream
oos = new ObjectOutputStream(fos);
oos.writeObject(dog);//oluşturduğumuz objeyi kaydediyoruz
oos.flush();//bufferden bağımsız kaydeder
oos.close();//açık
olanı kapatmak zorundayız
FileInputStream
fis = new FileInputStream("dog.serial");
//şimdi okuma
işlemini yapıyoruz
ObjectInputStream
ois = new ObjectInputStream(fis);
Dog
deserializedDog = (Dog)ois.readObject();
//veri kaybı
olmaması için cast yapıyoruz
System.out.println(deserializedDog.name);//ekrana yaz
ois.close();//açılan dosyayı kapat
}
}
Peki tüm değişkenleri serileştirmek zorunda mıyız diye bir
soru akla gelebilir. Tam da bu nokta transient keywordu karşımıza çıkar.
Serileştirmek istemediğimiz değişkenin başına yazıyoruz. Mesela yukarıdaki
örneğimizde eğer transient String … yapsaydık çıktımız null olacaktı. Şimdi de son bir örnek verip , o örnekler üzerinde farklı işlemler yaparak nasıl farklı çıktıları aldığımızı incelemeye çalışacağız. Bu açıdan konunun daha iyi pekişeceğini inanıyorum. Çünkü neden bu böyle olmuş , böyle olursa ne olur gibi sorularının cevabını da bulmuş olacağımıza inanıyorum. Şimdi kodumuzu yazalım
class Animal { //serileştirme işlemi yapılsa çıktı değişir
int height = 30;
//String name="akbas";*
}
public class Dog extends Animal implements Serializable {
String name;//* bu kodu silmezsek yukarıdaki name değişkeni pasif kalır
public Dog(int height, String name) {
this.height = height;// bu satırları silerken
this.name = name; // çıktımız 30 akbas olur !!
}
public static void main(String[] args) throws IOException, ClassNotFoundException {
FileOutputStream fos = new FileOutputStream("dog.ser");
ObjectOutputStream oos = new ObjectOutputStream(fos);
Dog dog = new Dog(50, "karabas");
System.out.println(dog.height + " " + dog.name);
oos.writeObject(dog);
oos.close();
FileInputStream fis = new FileInputStream("dog.ser");
ObjectInputStream ois = new ObjectInputStream(fis);
Dog deserializedDog = (Dog) ois.readObject();
System.out.println(deserializedDog.height + " " + deserializedDog.name);
ois.close();
}
}
Çıktı:
50 karabas
30 karabas
Burada çıktımız yukarıdaki gibi oldu. Fakat niye böyle oldusunu irdeleyelim isterseniz. Çünkü deserializetion işlemi sırasında yapılandırıcılar ve değişkenlere değer atanamıyor. Bu nedenle çıktımız böyle oldu. Dikkat edin Animal sınıfımıza serileştirme işlemi yapılmamış , eğer ona da serileştirme işlemi yaparsak bu sefer çıktımız değişecektir. Farklı satırlara bazı bilgiler ekledik. Sizler de aklınıza takılan soruları kodu değiştirerek daha iyi anlayabilirsiniz. Kolay gelsin
Kaynak
http://www.injavawetrust.com/pure-java-60-file-and-io-05-serialization/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder